Over ons
Wij zijn Claartje en Tessa, twee bevlogen professionals met een hart voor bewust ouderschap en persoonlijke ontwikkeling. Met Kind als Spiegel nodigen we ouders, verzorgers en professionals uit om voorbij het gedrag van (hun) kinderen te kijken – en te ontdekken wat er werkelijk speelt.
Wij geloven dat echte verandering begint bij bewustwording. Wij zien gedragingen van (je) kinderen als waardevolle spiegels. Ze wijzen je liefdevol naar jezelf: het laat je zien waar het goed gaat, maar ook waar ruimte is voor groei. Door stil te staan bij je eigen patronen, overtuigingen en emoties, ontstaat ruimte voor nieuwe mogelijkheden.
Met een stevige basis in ontwikkelingstheorie en hechtingstheorie begeleiden we ouders, verzorgers en professionals op een ontdekkingsreis. Door middel van ervaringsgerichte oefeningen, zelfonderzoek en praktische inzichten helpen we je begrijpen waarom dingen gaan zoals ze gaan. Je ontdekt wat jíj nodig hebt – en wat je kind nodig heeft – om tot nieuwe keuzes en gedrag te komen. Voor jou en je kind.
Ons doel? Dat je groeit als ouder, en je kind daarin mee kan groeien.
Wat wil je kind jou vertellen met zijn of haar gedrag?

Claartje
Claartje is orthopedagoog en gedragswetenschapper.
In haar dagelijkse werk, werkt ze samen met ouders en kinderen om tot een gezonde ouder-kindrelatie en opvoeding te komen.
Naast haar studies heeft ze zich de afgelopen jaren verder ontwikkeld op het gebied van Theraplay, NLP en Systemisch werk.
Met haar enthousiaste betrokkenheid en empathisch vermogen, creëert ze een veilige ruimte waarin cliënten vrijelijk kunnen groeien en ontwikkelen.
SKJ registratie: 160019495

Tessa
Tessa is systemisch begeleider, trainer en coach.
In haar dagelijks werk gaat ze met mensen op zoek naar daar waar het wringt. Zowel een-op-een als in een groep.
Ze heeft zich ontwikkeld bij diverse toonaangevende instituten op het gebied van coaching, training, NLP, Systemisch werk, Transactionele Analyse en Lichaamswerk.
Met haar warme en speelse benadering creëert ze een open en veilige leeromgeving waarin mensen de ruimte vinden om zich te ontwikkelen.
NOBCO lidnummer: 32589
“Als we iets willen veranderen aan ons kind, moeten we ons eerst afvragen of het niet iets is dat we beter kunnen veranderen aan onszelf”
– Carl Jung –
